Underjorden

MG8 - Ett nytänkande & händelserikt fantasylajv med inslag av steampunk

Underjorden

På några få platser på området kommer det finnas nergångar till underjorden. Dessa kommer att gestaltas av luckor i marken. När man öppnar en lucka kommer man att finna ett laminerat papper med ett kodord på och en instruktion om vad man ska göra.

 

Normalt ska man ta sig till Gryningstemplet (arrangörerna) och där säga kodordet när man vill gå ner i underjorden. Du/gruppen och en arrangör kommer då gå till ett särskilt tält där äventyret spelleds av arrangören genom vanligt friformsrollspel.

IN-lajv går ni ner i nergången.

 

Den utrustning man har med sig in i tältet har man med sig ner i underjorden.

En person kan bara besöka samma nedgång max en gång.

Äventyret är tidsbestämt.

Skadas man under äventyret är man skadad IN-lajv och ska spela på det.

Dör man i underjorden, så dör inte karaktären på lajvet. Utan den transporteras ut ur underjorden och blir i stället svårt sårad. Detta är inget som någon roll vet om.

 

Det kan ibland vara kö till underjorden, då vi inte har obegränsat med spelledare och tält. Vi har därför krav på att ni är en mindre grupp som beger sig ner. Ensamma personer hinner vi tyvärr inte spelleda.

 

Andra platser

Liknande system som ovan kan även komma att användas för att gestalta andra platser eller äventyr som inte rent fysiskt kan gestaltas på lajvet. Pilgrimsfärd är ett sådant exempel.

 

Vi har lyssnat på den feedback vi fått efter MG7, så i år kommer vi försöka ha ökad bemanning i vårt äventyrstält och eventuellt köra fler tält. Allt för att minska köerna.

 

 

Inspiration till Underjorden är hämtat från lajvet Projekt Lazarus drömvandring.